مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ادبی استانی "زندگی با بصیرت" در رباط کریم برگزار شد

مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ادبی استانی "زندگی با بصیرت" در رباط کریم برگزار شد

تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰
از پوستر جشنواره ادبی استانی "زندگی با بصیرت" بمناسبت فرارسیدن هفته بسیج بیست و نهم آبان ماه در دفتر امام جمعه رباط کریم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان دراین مراسم حجت الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه رباط کریم، عزت اله عسگری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین رستگار رئیس امور مساجد، قاسم زاده شهردار رباط کریم و سایر  اعضای شورای شهر حضور داشتند.

حجت الاسلام ترابی امام جمعه رباط کریم ضمن خیر مقدم و تبریک فرارسیدن هفته بسیج گفت: برای تقویت فرهنگ عمومی و اصلاح فرهنگ ها و استحکام پایه های فرهنگ عمومی باید کار اساسی و زیر بنایی صورت پذیرد. یکی از موضوعات جشنواره باید توجه به سبک زندگی باشد تا این فرهنگ براساس باورهای اعتقادات دینی مردم تقویت و در جامعه حاکمیت و گسترش یابد. بهترین راه ترویج فرهنگ راه هنر است؛ و برای  تأثیر گذار بیشتر باید  از هنر و هنرمندان کمک گرفت.

وی همچنین با اشاره به فیلم حضرت یوسف (ع)  به میزان تأثیرگذاری هنر در حوزه فرهنگ، اشاره نمود.

حجت الاسلام ترابی در ادامه گفت: برای ایجاد روحیه ایثار و فداکاری در راه دین و کشور، بهترین راه زبان هنر است. بهترین راه شناساندن و معرفی شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگو،  زبان هنر است که ماندگاری آن تضمین شده است.

وی گفت: باتوجه به امکانات شهرستان و زحمت زیاد جشنواره، نیاز است تا اعضای شورا و شهرداری کمک حال فعالیتهای فرهنگی باشند. هنرمندان سرمایه های گران سنگی برای شهرستان هستند که باید از ظرفیت های آنها استفاده شود و نام شهرستان در سطح استان و کشور معرفی شود.

وی در پایان پیشاپیش از کلیه دست اندرکاران این حوزه تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه؛ عزت اله عسگری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن خیرمقدم به اعضا در خصوص جشنواره و ارسال فراخوان و بخشهای جشنواره و موضوعات آن گزارشی  را ارائه نمود و درخصوص نحوه ارسال آثار، داوری و هدایا و جوایز جشنواره مواردی را بیان نمود.

درپایان ضمن رونمایی از پوستر جشنواره، اشعاری با موضوع سردار دلها توسط شعرا خوانده شد.

پایان پیام/ 704